Zorgkaartnederland.nl

Hans Koch, secretaris LHV kring Zwolle/Flevoland
 
BSL, Consument en de zorg, NPCF en Zilveren Kruis Achmea zijn een website gestart waarop patiënten hun mening kunnen geven over hun ervaring met zorgverleners: zorgkaartnederland.nl. Doel: patiënten helpen patiënten de juiste zorgverlener te vinden.

De site hanteert voor de waarderingen een recensiecode.
Vinden wij dat deze code voldoet, of glipt er wel eens een recensie doorheen waarvan de gewaardeerde huisarts meent dat die onjuistheden of zelfs smaad bevat? De Kring hoort dit graag van u!
Via de knop “Waarderen” kan de patiënt op de site zijn waardering over de huisarts uitbrengen. Die waardering geldt niet alleen de huisarts maar ook de praktijk (accommodatie, bereikbaarheid, afspraken maken, attitude praktijkmedewerkers). De huisarts kan als volgt op de waardering reageren: klik als huisarts op je naam, klik op “Lees meer” onder een waardering, klik op “Reageren”.

Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts: op dit moment scoren we 8,1. Maar er wordt op de site ook geklaagd. Ons bereikte het bericht dat in sommige gevallen patiënten daarin te ver gaan en een, volgens de huisarts, zeer vertekend en eenzijdig beeld schetsen.

Heeft u een waardering gehad die in uw opinie onjuistheden bevatte of waarin u zich onterecht bejegent heeft gevoeld? Heeft u via de site gereageerd op zo’n waardering en hoe ging de redactiecommissie hier mee om?

Komt u er via de site niet uit, dan verzoeken wij u om hiervan per email melding te maken. Wij pakken dit dan bestuurlijk op. U kunt erop rekenen dat uw melding in vertrouwen behandeld wordt.

 www.zorgkaartnederland.nl